Our General Terms and Conditions

LIEFERUNG Die Lieferung erfolgt per Post. Rücklieferungen sind ausreichend zu frankieren. Unfreie Lieferungen werden grundsätzlich nicht angenommen. Im Falle einer Fehllieferung durch Sabines Handarbeitsshop werden die Portokosten dem Kunden gutgeschrieben oder auf die nächste Bestellung angerechnet.

VERSANDKOSTEN Wir bearbeiten Ihre Bestellung, sobald wir Ihre Überweisung erhalten haben. Bei Selbstabholung ist der Rechnungsbetrag bei Abholung der Ware im Ladengeschäft fällig. Innerhalb von Deutschland entfällt die Versandgebühr ab einem Bestellwert von 50,00€. Bei Versandmengen unter 1 kg in EU-Länder ohne Deutschland ermitteln wir für sie die günstigste Versandgebühr und teilen Ihnen diese per e-mail mit. Bei Versand weltweit überweisen Sie bitte den Betrag in der Rechnung unter Aufgabe der Auftragsnummer auf das Konto. 

ZAHLUNG Vorkasse, Paypal, Barzahlung. Alle Preise beinhalten die gesetzliche Mehrwertsteuer.

EIGENTUMSVORBEHALT Die gelieferte Ware bleibt Eigentum von Sabines Handarbeitsshop, bis alle Ansprüche aus der Geschäftsverbindung mit dem Kunden erfüllt sind.

WIDERRUFSRECHT Gelieferte Ware kann innerhalb von 14 Tagen ohne Angabe von Gründen an uns zurückgeschickt werden. Die Ware muss sich in einwandfreiem Zustand befinden. Die Portokosten hierfür trägt der Kunde. Ausgenommen hiervon sind Artikel, die speziell bestellt wurden. Erfüllungsort und Gerichtsstand ist Hamburg.

DATENSCHUTZ Sämtliche Kundendaten werden von uns vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben.

 

Model withdrawal form

(complete and return this form only if you wish to withdraw from the contract)

To

Claudia Hiltscher Handarbeitsshop

Oststrasse 104A
DE 22844 Norderstedt


Email: info@sabines-handarbeitsshop.de

I/We (*) hereby give notice that I/We (*) withdraw from my/our (*) contract of sale of the following goods (*)/for the provision of the following service (*)

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

Ordered on _________________ (*)/received on (*) _________________

 

Name of consumer(s) ___________________________________

Address of consumer(s)

_______________________________________________

_______________________________________________

_______________________________________________

 

Date ___________________

Signature of consumer(s)
(only if this form is notified on paper) ____________________________

 

(*) Delete as appropriate.


More information

Identity of the seller

Claudia Hiltscher Handarbeitsshop
Oststrasse 104A
DE 22844 Norderstedt
Phone:
Email: info@sabines-handarbeitsshop.de

Out-of-court dispute resolution to Art. 14 para. 1 of Regulation ODR

The European Commission provides a platform for online dispute resolution which you can find under https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Ordering process

Products you can put obligation by clicking the buttons in the cart. The contents of the basket can be at any time by clicking on the "To shopping cart / Checkout now". The products can be at any time by clicking the button or by entering the quantity 0 in the quantity field of the shopping cart position again remove from the cart. If you want to buy the products in your cart, click "Checkout now" button.
Please then enter your data. The mandatory fields are marked with a *. Your data is encrypted for transmission.
After entering your data, select the payment method and time of delivery will take you to the order page where you can check your entries again. By clicking the "Buy with payment" you complete the ordering process. The process can be interrupted at any time by closing the browser window. On the individual pages for more information, such as to corrections.

Contract text

The contract text is stored on our internal systems. The general terms and conditions, you may at any time on this page. The order information will be sent to you via e-mail. Your last order data can be found in our customer login area.